donderdag 21 januari 2010

Luchtpost

Na maandag en gisteren mag ik vandaag wéér naar het ziekenhuis. Die afspraken met de verloskundige hier worden lukraak overal in de stad gepland. Soms bij de huisartspraktijk, soms in het ziekenhuis. Je file moet je zelf meenemen, en als je twee keer dezelfde midwife treft, het woord zegt het al, dan tref je het.


Maar goed, een normale controle dus vanmiddag. Ik hoop dat de dokter, of verloskundige wie zal het zeggen, een brief wil ondertekenen dat ik gezond genoeg ben om te vliegen. Ik ga namelijk zondag terug naar Nederland, maar om te mogen vliegen tussen week 28-35 moet je een briefje meenemen voor de luchtvaartmaatschappij, waarin wordt verklaard dat je 'fit to fly' bent. Ik had de vorige keer al zo'n brief aangevraagd (de midwife verwees me door naar een huisarts, die heeft mijn bloeddruk genomen en gezegd dat ik een week later, tegen betaling van 15 pond de brief kon komen ophalen), maar aangezien de dokter ook had gezegd dat het onzin was omdat dergelijk onderzoek maar een momentopname is , denk ik dat mijn oude brief na mijn geannuleerde vluchten van vorige keer nu niet meer geldig is. En om die 15 pond nu maar uit te sparen (en na nagezocht te hebben dat Easyjet echt ook wel brieven van midwives accepteert) heb ik zelf maar even iets op papier gezegd, hoeft alleen nog maar ondertekend te worden. Hopelijk gaat het goed, als ik weer een week moet wachten op een brief (van twee regels) dan heb ik een problem!

UPDATE: het ging goed, ik heb mijn brief. Baby is ook in orde, alleen had ik een lage bloeddruk (90/50) en moest mijn urine (moet je hier standaard meenemen) na de snelle test door na het lab, wellicht een kleine blaasontsteking? Zelf denk ik: te weinig gedronken: dus te geconcentreerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten