donderdag 21 januari 2010

Nooit genoeg stoelen om je kleren overheen te hangen

Ik begin geloof ik een kleine obsessie te ontwikkelen voor spijltjesstoelen. Ze doen me zo skandinavisch aan. Stijlgewijs doet Engeland nog vooral erg aan rustiek en farmhouse en grenen, dus alles wat riekt naar Deens en Zweeds design (m.a.w. klare lijnen) is welkom. Mijn oude teakhouten sideboard, dat ik uiteindelijk toch maar heb verkocht toen ik ging verhuizen (aan Niels, een zeer dankbare student die hem uiteindelijk naar oudhollandsch studentengebruik met een bakfiets kwam ophalen) wordt zeer gemist, ook al zou het nooit in dit huis gepast hebben.


Skandinavische binnenkijkblogs zijn dan ook favoriet nu: de plaatjes hierboven komen van Dosfamily visits bijvoorbeeld. Hoe krijgen ze het daar zo licht? Daar kunnen we hier wat van leren.

Intussen zijn Padraic en ik op zoek naar ideeën voor het nieuwe huis, waar we hopelijk in juli inkunnen. Toch maar allemaal dezelfde stoelen rondom de eettafel (rustiger voor het oog, er is al genoeg drukte..)? Dan lijken me deze van Ikea wel een optie, gezien mijn huidige crush:


(stoel Olle, 29.95 euro, Ikea)

1 opmerking:

  1. wij zijn twee weken geleden bij ikea geweest voor deze stoelen. Helaas waren ze op. Wel weer toevallig.

    BeantwoordenVerwijderen