dinsdag 12 november 2013

halloween

Niemand had het ons echt duidelij kgezegd maar op halloween mochten Aoife verkleed naar de preschool. Gelukkig wist ik het wel een dag van tevoren, dus met een zieke Fergus op schoot (en de rattenvanger in de kelder, want zoals elke winter hebben we ook dit jaar weer geschuifel en gekrabbel onder de eetkamer) was het snel even een pak in elkaar draaien. Omdat ik vanwege mijn zieke mannetje het huis niet uit wilde moest ik het doen met de stofjes en lapjes die hier al lagen, en omdat ik weiger mee te doen aan de 'halloween moet eng zijn' traditie hier (in tegenstelling tot in Amerika is het hier echt de bedoeling dat je je creepy verkleedt op halloween. Niks geen princessen of wolkjes, nee, zwarte katten en heksen en skeletten!) maar er ook geen misverstand over wilde laten bestaan werd het een uilenkostuum voor Aoife. Want uilen zin toch best halloweenerig, nietwaar? Haar pompoenenpak paste ze natuurlijk niet meer. Ik had niet echt en plan, en nog minder tijd dus werd het een gouwe ouwe: de standaard overgooier maar dan van bruin fleece, met vilten veren erop, tadaa!

Er miste alleen nog wat.
In eerste instantie was ik van plan om in de avond nog even een muts of haarband of masker ofzo te maken voor de ogen, maar opeens zag ik dat daar nog prima plek voor was op de jurk zelf dus met een beetje handwerk werd het uiteindelijk tussen neus en lippen door dit:

Het had niet anders moeten zijn!
Aoife was verguld! Op de creche heeft ze de hele dag getoewittoewoet (geoehoed), en iedereen trots haar uilenjurk laten zien.
En Fergus was de volgende dag (een stuk minder ziekjes) ook erg in zijn nopjes met de warme pompoenfleece uit 2010. Iedereen blij en op de foto!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten