zondag 10 maart 2013

handen en voetenwerk

Fergus heeft zijn handen ontdekt



en ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar opeens leek het me toch zo'n geweldig idee om bij wijze van leuke activiteit met Aoife nu eens voor het eerst haar nageltjes te gaan lakken. Ik had dus uiterst subtiele en zeer nontoxische kindernagellak gekocht (in een eveneens bijzonder kindvriendelijke complete makeupset met oogschaduw en lippenstift vor het totaalbedrag van £1 bij de poundshop die ik verder maar even heb verstopt in de je-weet-maar-nooit-waar-het-nog-eens-goed-voor-is-doos bovenop de koelkast (want ja, zeg nou zelf... make up voor een peuter???)).
Ik wist niet zeker of Aoife wel wist wat het enorme gewicht was van deze gelegenheid, of waarom het leuk was want ik lak zelf mijn nagels eigenlijk nooit, maar ik meende me te herinneren dat Jip en Janneke ook eens zo'n avontuur hadden gehad met rode nageltjes en een rode berenneus, dus: Aoife na je slaapje gaan we je nageltjes verven! Zij: verven, jaaaa! en dat was dat dan. Kleren uit, nagels knippen en dan lakken maar, met als grootste pluspunt voor haar dat ze op de tafel mocht zitten zodat ik er beter bij kon.
Toen we klaar waren hoorde ik haar iets zeggen als: Like Sophie! Sophie zit in haar groep op de creche, en het deed me deugd dat ze toch zomaar opeens mee kon praten met haar vriendinnen. Ik zag het al voor me dat ze haar roze nageltjes trots zou showen de volgende dag...
maar nee zeg.
Die nagellak was wel zo kindvriendelijk dat-ie er die avond in bad al meteen vanaf waste. Wat Aoife overigens totaal niet leek te deren. Ja mij doet het ook nooit zoveel, nagellak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten