vrijdag 22 maart 2013

Fergus' trukendoos 1

Die Fergus joh, die is me toch bezig! Hij probeert heel erg om geluiden te maken. Een paar weken terug toen hij verkouden was was het heel grappig om te zien hoe hij zo graat wilde praten dat hij dan maar zijn eenvoudigst te produceren geluidje eruit gooide en hij dus kleine hoestjes deed in antwoord op iets wat wij zeiden. Toen kwam er een hele poos van vocaliseren in de avond, en nu sinds kort een keiharde hoge squeek en dan heeeel verbaasd reageren!
Die squeek was een blijvertje trouwens, nu produceert hij die in hele series als ik aan het zingen ben, blijkbaar klinkt het hem als muziek in de oren!
Over de vooravond gesproken... we hielden hem altijd bij ons beneden, hij wilde veel voeden en weinig slapen, hij leek zijn wakkerste moment dan te hebben (eigenlijk net als toen hij nog in de buik zat, wanneer ik in de avond altijd de saltos kon verwachten... we dachten toen nog: o jee wat een druktemaker, dat wordt wat... maar gelukkig valt dat erg mee). Maar hij werd met de dag ook steeds mopperiger...  En maar niet slapen! En wij maar denken o wat is ie wakker, en met hem spelen... Tot we hem een week geleden toen hij drie maanden was ook maar eens in de bedtime routine van bad, melk, slapen meenamen... en ja hoor: hij sliep gewoon! In zijn wieg nog wel! Hij mopperde dus gewoon omdat hij te moe was!
Na twee dagen wilde hij ook halverwege de avond geen melk meer en hoera! hebben wij dus weer de avond voor onszelf (en ook ons bed in de nacht trouwens, nu hij niet meer in zijn beddie (de reiswieg) tussen ons in slaapt).
intussen probeer ik hem ook overdag op gezette tijden te laten dutten, en ook dat gaat goed. dat is wel een opluching want ik had verwacht dat hij inmiddels zijn beddie niet meer vaarwel wilde zeggen...
\kortom, dat slapen gaat best aardig!  ik voed hem als wij naar bed gaan en dan wordt hij meestal om half drie nog eens wakker en dan nog eens 3,5 uur later ofzo... Als dat voor ons te vroeg is dan voed ik liggend en slapen we met zijn drieen door in ons bed tot daar ook Aoife bijkomt als haar klok op zonnetje staat. Ach zolang hij ook zonder morren in zijn wiegje slaapt hoor je mij niet klagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten