zaterdag 14 juli 2012

positierok

ik heb dus een heel leuke kokerrok van Zara (al zeg ik het zelf, en trouwens, niet alleen ik vind dat, maar de makers van the bridge (een zweeds/deense misdaadserie die hier eerder in het jaar op de BBC was) vonden dat blijkbaar ook, want de vrouw van de hoofdpersoon droeg dezelfde rok. Ik heb die rok al een paar jaar, en hij staat heel leuk, en past nog steeds, ook al ben ik nu twintig weken zwanger. Hij is iets hoger van voren en dat past dan net zo mooi even over de buik.
Maar... hij is van tweed. Leuk in de winter, maar in het relatief lekkere zomerweertje van nu (ik bedoel: het is droog, maar we moeten nog wel onze maillots aan) toch een beetje too much.
Eentje kopen? Er zijn alleen maar zwarte te koop en ten eerste zijn die leuk maar soms wil je toch eens iets anders, en ten tweede kan ik aan zwarte plaatjes op mijn computer niet zien of er niet stiekem een of ander "zwangerschapspaneel" zoals dat dan heet in verstopt zit, met andere woorden waardoor ik hem niet met goed fatsoen over dingen heen kan dragen... waar een mens al niet bij stil moet staan bij internetshoppen...

Dus wat doet een zichzelf respecterende zwangere dan?

Op Pinterest kijken natuurlijk, et voila: deze mevrouw had een patroon zomaar voor noppes op haar blog gezet. En niet in het zwart, én met mijn favoriete combinatie sinds tijden: geel met grijs nog wel. Nu zult u wel zeggen: maar Nomi daar moet jij als doorgewinterde naaister (ahum) toch wel doorheen kunnen kijken, je neemt toch lekker een stofje naar keuze? Jahaaa... tuurlijk kan ik dat wel, maar dit is Pinterest weet je nog, en dat betekent dat ik de dingen die ik 'pin' (op mijn virtuele prikborden plaats) ook mooi moet vinden, visueel dan, anders verstoren ze toch een beetje het totaalbeeld (neurotisch? ik? hahaha, dat is toch geen verrassing!)
Maar goed, zoals vaak met dit soort tutorials online, je moest dan wel een goed passende rok al hebben die je kon natekenen.
Gelukkig was dat dus geen probleem.

Vanmorgen met opa een deal gesloten dat hij Aoife zou meenemen naar de bibliotheek, zodat ik met mijn op ebay op goed geluk gescoorde grijze stofje snel even een rok kon naaien. Was nog wel vergeten om ook grijs draad te kopen, dus ik heb me met vier verschillende restjes (flut)grijs moeten behelpen, en menig gebroken draad (door dat flut) maar het lukte precies voor de lunch. Zonder patroon en met toevoeging van een split aan den achterkant, want hallo, ik moet wel nog normaal kunnen lopen en zo moeilijk kan zo'n split maken toch niet zijn.

En dus presenteer ik u nu met trots:
De grap is dat de dame van het patroon nota bene nog schreef: het enige dat ik achteraf anders had willen doen is de tailleband wat strakker maken. Een gewaarschuwd mens telt voor twee natuurlijk, dus had ik die keurig wat krapper geknipt dan zij had aangeraden, maar -hoe het gebeurd is weet ik ook niet- toen ik naar boven liep om de band keurig even dubbel te strijken moet ik de verkeerde strook hebben gepakt (what are the chances dat ik nu net een ongeveer gelijkende rechthoekige strook heb liggen! minimaal toch?) want bij het opruimen kwam ik mijn bedoelde strook tegen. Affijn om een toch al veel te lang verhaal kort te maken: ook mijn tailleband had wel wat nauwer gemogen, maar toch mag dat de pret niet drukken.

En om te bewijzen dat ik inderdaad ook een zij en een achterkant (met split!) heb dit triptiek, met dank aan opa dus, en excuses voor de bewogen foto, de vreemde dubbele buik (dat krijg je dus met panties als je die niet geheel over de buik optrekt) en niet zo netjes gestreken achternaad...

1 opmerking:

  1. Goedendag,
    Via zoeken op google naar positierok kwam ik op uw blog terecht.
    De rok ziet er leuk uit!
    Ik heb alleen een vraagje: past deze de hele zwangerschap, of past op een gegeven moment de buik er niet meer in??

    Ik hoor het graag!
    Gr. Eveline

    BeantwoordenVerwijderen