dinsdag 14 juni 2011

groot meisje

ze groeit en ze leert. Aoife kan de vormensloof nu vullen, en ze helpt met opruimen, de verschoonmat opvouwen en naar de la brengen. ze zegt this! this! this! en bear en beertje, ze rent en draait rondjes, ze zingt en klapt op commando en ze komt heel vaak knuffels halen en kusjes brengen. Maar ze slaapt onrustig.

we hebben haar opgegeven voor de creche vanaf het najaar, of eerder als er plaats is. Ik wil echt weer iets gaan doen, qua werk, en er zit een goede kans is dat ik kan gaan lesgeven aan de universiteit. Helaaswordt pas bij de roostering in augustus bekend of en wanneer dan precies, dus het is maar afwachten of de sessies die we hebben gekozen voor Aoife met het werk (if any) uitkomen... We wilden bovendien graag ochtenden, maar die zijn er niet, dus nu hebben we haar maar voor de middagen ingeschreven. spannend hoor. ik hoop dat het dit keer beter uitpakt. ze komt in een oudere groep die rustiger is en meer gestructureerd en ze heeft zelf ook meer aan andere kindjes en kan zich beter vermaken. Maar slapen doet ze nog steeds twee keer per dag in haar bedje, en gebakerd ook nog, dus ik vraag me af of ze daar ooit zomaar in de drukte zal kunnen gaan dutten... het is nooit echt een kindje geweest dat even een uiltje knapt als ze dat nodig heeft, waar ze ook is.

of hoe moe ze ook is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten