vrijdag 10 september 2010

de breihoek

er zit hier in Noord vlakbij een breiwinkel, is dat geen prachtig toeval? Ik heb er al een paar keer wol gehaald om te haken, en de mevrouw van de Breihoek is altijd heel aardig: ze liet me alvast rode wol meenemen in ruil voor een bol witte die ik even niet bij me had (mocht ik later wel komen brengen) en gaf me laatst een stopnaald cadeau. Tot nu toe heb ik alleen maar gehaakt, ik weet niet hoe je patronen moet lezen dus ik doe maar wat, met haken kan dat want het is een beetje als boetseren (vind ik dan) (hoewel mijn oog wel steeds kritischer wordt naarmate ik het meer en meer onder de knie krijg). Maar van de week viel mijn oog op dit breitijdschrift van Phildar. Het is overduidelijk af en toe lichtelijk krom verrtaald uit het frans (beeld van zijn schattig dressing? mis ik iets?) maar staat bomvol met geweldige basic patroontjes voor 0-24 maanden. Ik kan dus voorlopig vooruit, als ik maar even leer die breipatronen te lezen, De mevrouw van de Breihoek heeft al gezegd dat ik met vragen altijd langs mag komen. Ik ga denk ik maar eens beginnen met dit manteltje...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten