zaterdag 14 januari 2012

brood

Ik heb brood gemaakt. Ik maak dat niet want ik hou niet van kneden, maar dit hier is een doodsimpel recept, zonder kneden. Je roert alle ingredienten door elkaar, voor een flinke hoeveelheid, en dat rijst twee uur op kamertemperatuur en gaat dan tot twee weken in de koelkast mee. Elke keer als je brood wilt haal je er een homp vanaf, een half uurtje rijzen, bovenkant insnijden en dan 35 minuten in de oven. Hoe langer je het deeg in de koelkast laat, hoe lekkerder het brood schijnt te worden. Bakken met water in een ovenschaal onder de bakplaat geplaatst, dan wordt de korst lekker knapperig.
Het was heerlijk! Maar ja nu lopen we natuurlijk het gevaar dat we onze rustieke bakker om de hoek over de kop helpen...

1 opmerking:

  1. Gaaf idee! Dat wil ik ook wel een keer proberen! Waar vind ik het recept?

    BeantwoordenVerwijderen