donderdag 13 oktober 2011

breiperikelen

herinnert u zich deze nog?
dat jasje was zo'n succes vorig jaar (bij mij dan, ondanks het feit dat Aoife er de hele tijd voor een jongetje door werd aangezien), ik dacht: dat gaan we nog een keer doen, maar dan groter he. Ik had de breipennen zelfs meegenomen naar parijs, want wie breit er nou niet op haar huwelijksreis? Helaas bleek ik niet verder te kunnen want ik had het al affe achterpand thuis laten liggen en daardoor kon ik niet nagaan hoeveel ribbels ik had gebreid voor de pas, en die wilde ik aan de beide voorkanten natuurlijk even zo hoog hebben als aan de achterkant. Maar geen nood, breipennen geleend bij moeders en dan maar ook het andere voorpand gaan breien. Ik had de hele mikmak op pennen en al weer mee terug naar Lancaster genomen om het jasje dan in de dagen na onze vakantie even af te maken. En dat deed ik dan ook onmiddelijk bij terugkomst. Een beetje te iets te onmiddelijk, want toen ik het ding net volledig in elkaar had gestikt realiseerde ik me dat..
... ik in mijn enthousiasme was vergeten het laatste knoopsgat te breien (ziehier de deels uitgehaalde tussenfase).
Meteen dat jasje weggelegd en niet meer aangekeken natuurlijk, hallo.
Maar opeens dacht ik het wellicht toch nog te kunnen redden, en met enig gepriegel is het dan toch gelukt, een heus knoopsgat op de juiste plek en ook nog heus een kind erin:
dat natuurlijk niet zo netjes stilzit als vorig jaar
of toch wel?
aahhh.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten