donderdag 24 maart 2011

workers unite!

Het is prachtig lenteweer. Padraic en zijn vakbond staken vandaag vanwege de pensioenen. Vanmorgen stond hij bij de picket line, en kwam de health visitor hier om het te hebben over hoe het gaat met Aoife. Ze weegt 9.16 kg (66e percentiel) en ze ging lopen waar de health visitor bij was! Ze heeft me wat tips gegeven over eventueel afbouwen van borstvoeding en hoe dat te doen en over het eten enzo. Het bijten was al gestopt, dus dat hoefde ik haar niet meer te vragen. Ze vond dat we haar hele goede slaapgewoontes hadden aangeleerd, en ze zei dat Aoife precies at wat ze graag wilden dat ouders hun baby geven, en wat haar betreft kunnen we daar nog meer van geven, want volgens haar geeft Aoife zelf al een beetje aan dat ze klaar is om minder borstvoeding te krijgen en meer gewoon eten.Een boterham bij de lunch in plaats van vooral fruit. Ik ga daarom maar proberen om de twee voedingen overdag (die toch meer voor de vorm zijn dan voor het eten volgens mij, want het is voorafgaand van haar dutjes) af te bouwen (soms worden ze al geskipt), na Kreta (jaha we gaan binnenkort op vakantie) gaan we dan de voeding om 23:00 langzaamaan proberen over te slaan (dan ligt Aoife inmiddels ook al op haar eigen kamertje) en dan zie ik wel hoe ik dat ga doen met de ochtend en avondmelk.
"s middags (Na de lunch met soep en boterham!) gingen we dus maar eens op familieuitje naar zee. Op naar Morecambe, waar het nu eens niet enorm hard waaide. Het was er prachtig en Aoife heeft de hele pier teruggelopen aan het handje en bij papa op de schouders gezeten, bij een klimnet gespeeld met de grote kindjes, geschommeld en...


... heel veel eerste stapjes gezet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten