zaterdag 6 november 2010

takkie


Lilian playing with an abstract thought, van Matte Stephens, via Etsy
vandaag is Takkie doodgegaan, ze viel de hele tijd om. De dokter wilde haar nog helpen en Takkie liet zich zonder protesteren onderzoeken (dat op zich is al een teken dat ze niet in haar goeden doen was) maar ze is tijdens de behandeling vanzelf gestorven.

Takkie woonde sinds een paar maanden in Delft. Ze kon vorig jaar nog niet meeverhuizen ivm de vereiste prikken voor Engeland, en heeft toen een half jaar bij Aimée gelogeerd. Toen we haar wel naar Engeland en het nieuwe huis wilden laten komen bleek dat zo eenvoudig nog niet te zijn. Dus ging ze bij papa en mama wonen. Zo heeft ze aardig wat verhuizingen meegemaakt, zeven om precies te zijn.
De laatste keer dat ik in Delft was met Padraic en Aoife was Takkie boven, waar zij meestal zat. Maar opeens stond ze heel hard te miauwen voor de kamerdeur. Ik denk dat ze mij hoorde praten beneden en dat ze toch mijn stem herkende. Ze zag er heel stoffig en oud uit. En nu, anderhalve maand later is ze dus dood.

dag takkie



3 opmerkingen:

  1. Jeetje, dat raakt toch even een snaar.
    Dag takkie, je bent niet zo heel oud geworden.
    (Sander)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Arme Takkie, slaap zacht.

    Aimée

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, wat vervelend. Ik kan me haar nog goed herinneren (nou ja, vooral de krassen op mijn handen...). Sterkte!
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen