donderdag 1 april 2010

witte (tanden) donderdag

Ik heb al twee dagen last van een kies en vrees het ergste. Het is een holle kies, die 13 jaar geleden een wortelkanaalbehandeling heeft ondergaan en daarom geen zenuwen meer heeft. Het doet dan ook niet echt pijn, maar er is een continue druk in mijn kaak. In tijden van stress knarsetand ik nogal, en ik ben bang dat dat in dit geval (weer eens, hetzelfde gebeurde toen ik de allerlaatste stukjes aan mijn proefschrift schreef, wat resulteerde in een kroon die toen óók afbrak etc. etc.) een diepe breuk heeft opgeleverd in mijn toch al zwakke kies. Wat te doen? De oorzaak achterhalen vereist een rontgenfoto, niet iets dat wordt aangeraden tijdens de zwangerschap... en behandeling, ook van een holle kies in dit geval vraagt om verdoving, ook niet echt aan te raden als je in verwachting bent. Om nog maar te zwijgen van het vinden van een fijne tandarts, mijn vertrouwen in de NHS en mijn nachtrust. Zo oneerlijk: in mijn slaap hoor ik uit te rusten, niet ook nog eens bang te zijn voor de schade die er buiten mijn bewustzijn om wordt aangericht aan mijn gebit! Misschien ga ik als ik dapper ben morgen maar eens ergens proberen een consult te krijgen. Kan ik daarna na gaan denken over een actieplan... brrr.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten