vrijdag 16 december 2011

Zeppelin in de sneeuw

gisteren was mijn voorlopig laatste tandartsbezoek, ik zal niet garanderen dat het nu gedaan is met mijn tandenpech (ene noodvulling geval na het andere...) want de assistente heeft het even voor me nageteld en jawel, ik ben dit jaar 11 keer naar de tandarts geweest. Het lijkt er wel op dat ik daar zelf werk,  en dat Irina en Rachel (de tandarts en de assistente) mijn collegas zijn, zo vaak heb ik ze gezien! ben ook volledig op de hoogte van hun belevenissen... Ze zijn aardig maar nu hou ik het wel even voor gezien, hopelijk.
Ander nieuws: eindelijk begint het te sneeuwen. Na de afgelopen twee jaar is een witte kerst niet meer perse iets waar we naar uitkijken, zeker niet nu opa en oma volgende week met de huurauto hier naartoe rijden vanaf het vliegtuig, maar het begon toch een beetje laat te worden voor mijn gevoel. Heb nog net op tijd een sneeuwpak voor Aoife weten te bestellen (net als vorig jaar was alleen haar maat de hele tijd uitverkocht overal... dezelfde ouders dus die er bovenop zitten. Allemaal getraumatiseerd door dat eerste jaar hevige sneeuw toen we allemaal met onze zwangere buiken over het gladde wegdek gleden (ik kan er echt geen andere verklaring voor bedenken dat alleen die maat jaar in jaar uit op is...)).
We zijn redelijk op schema met de kerstvoorbereidingen. De boom staat, bijna alles cadeautjes voor de neefjes en nichtjes van Padraic zijn de deur uit, de rest ligt zo goed als allemaal ingepakt op de boekenkast (nu Aoife doorheeft wat cadeautjes zijn wil ik ze liever niet onder de boom leggen). Ik ben christmas stockings aan het maken, voor kerstmorgen, en de kaarten zijn klaar om verstuurd te worden. Alleen de hal is nog steeds niet af, misschien dat daar nog wat tijd voor overblijft dit weekend, tussen de snel-nog-even-voordat -iedereen-naar-familie-is vriendenbezoekjes door (wij blijven lekker thuis dit jaar want familie komt hier) (bedacht me laatst trouwens dat van alle babies die we kennen hier, er maar een is die niet twee- of meertalig wordt opgevoed, de rest heeft allemaal minstens een internationale ouder... toch gek, heeft meer iets van een bizar vakantiekamp dan van een woonplaats zo).

ps. de zeppelinreferentie is voor de trouwe lezers, die zouden moeten kunnen weten waar dat op slaat...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten