dinsdag 17 augustus 2010

schuitje varen en andere watergerelateerde activiteiten in hamburg

Michael en Nicola lieten dit weekend hun zoontjes dopen in de Michaelskirche in Hamburg. Padraic werd godfather. Wij reden dus (naief?) op zaterdag met zijn drietjes naar Hamburg toe. Onderweg een lunch met veel varkensvlees en een beetje spelen
Duitsland doet totaal niet moeilijk over borstvoeden in het openbaar. Bij deze Rasthof verontschuldigden ze zich zelfs dat ze me geen borstvoedingskussen konden aanbieden, en bij de lunchplek op de terugweg kwam de mevrouw me een glas mineraalwater met bubbels brengen (unerbittlich durstig)!

De volgende dag was de doop. De dopelingen waren door Michael (zelf in morning suit) in matrozenpakjes gehesen: ze waren in Duitsland bij hun moeder, dus hij had wat goed passende kleertjes naar de kleermaker in Edinburgh gebracht om de pakjes op maat te laten maken. Zijn vrouw vond dat achteraf toch iets minder en had militaristische associaties, maar ziedaar: Sam en Christian waren toch als minimatrozen uitgedost.

En het paste wel bij de boottocht die we na afloop maakten.
Daarna was er nog thee en taart maar ik was inmiddels zo gesloopt van mijn eerste week terug op het werk en de reis naar Nederland en het nieuwe huis daar (en de verhuizing in Lancaster), en het nachtelijke borstvoeden dat ik maar ben gaan slapen. Eventjes dan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten