donderdag 27 mei 2010

wat een boef

De health visitor kwam gisteren weer: Aoife is weer goed gegroeid en ook de uitslag van de hielpriktest was in orde. Toen ze binnen kwam (ja de health visitor komt aan huis!) merkte ze meteen op dat Aoife altijd wakker is. Dat is niet helemaal waar,maar het scheelt niet veel: ze is ontzettend alert, wat leuk is voor foto's maar af en toe erg vermoeiend voor ons. Ze valt niet makkelijk in slaap, en kan door haar alertheid soms oververmoeid raken en dan helemaal niet meer slapen. Tot nu toe ging het aardig, met 's avonds om half elf haar laatste voeding en dan twee keer 3,5 uur slapen in de nacht en nog eens 3 in de ochtend en vaak ook in de middag nog eens. Dat wordt nu allemaal steeds minder. Ze was altijd vanaf het einde van de middag al fussy en vaak de hele tijd wakker tot bedtijd, maar gisteren spande wel de kroon: ze was wakker van 2 tot 11 en heeft vanaf kwart over 7 tot 11 uur min of meer continu aan de borst gezeten, fijn dat feeding on demand (het voeden gaat wel maar de demand is killing!). En dan nog wakker worden om 3 uur en om 5 uur! Dit is best uitputtend voor mij, vooral omdat ze weliswaar wakker is maar niet altijd even vrolijk. De health visitor zei dat het niet te verwachten is dat ze een routine heeft en dat we voorlopig maar moeten levenmet het feit dat we geen avond hebben, en dat ik met een hand zal moeten eten enzo. Maar ook dat het geen kwaad kan om haar af en toe toch weg te leggen en te laten wennen aan haar bedje. Dat doe ik dan ook, maar als ik haar dan nu in bed leg puft en kreunt ze eerst een uur voordat ze minimaal wegzakt... Ik hoop maar dat dit een soort groeispurtje is en dat ze weer wat meer in een routine komt, want heel lang hou ik dit niet vol met dit boefjesgedrag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten