dinsdag 9 februari 2010

Dekentjes

Na de wieg (weet nog niet welke... we wachten even de foto's van de oude rieten wieg van de Monaghans af -- en het olfactorisch oordeel van Josie bij wie hij in de garage staat...) denken we nu aan dekentjes. In Nederland word je geadviseerd om katoen of wol te kiezen. Ik ben er niet achter wat hier de tips zijn, maar wat je veel ziet is fleece.

Hier zijn de mogelijkheden, in oplopende snoezigheid:

Als ik ergens een mooie oude grote deken kan vinden die niet al te stijf en kriebelig is dan is het een optie om die in stukken te knippen, festonsteek klaar. Het idee is goed, maar vind er maar eens een. Ik vind deze wel wat (op Marktplaats, samen voor 12,50 + verzendkosten):


Een andere optie is een van de lieve gebreide wollen dekentjes van Donna Wilson (tussen 47 en 65 pond):


de Klippan dekens zijn super maar een beetje aan de hippe kant (en ook zo rond de 50 euro) (vooral de groene met de minimonsters is leuk, maar die staat niet op de foto):


En dan vond ik nog ergens een nieuw vintage babydekentje van wol (ook in blauw en roze, bij Les Filles, voor ca 25 euro):
Wat denken jullie?

4 opmerkingen:

  1. Mijn voorkeur gaat uit naar het schattige vintage dekentje. hip zijn kan altijd nog.Het wiegje zag er ook leuk uit. Handig voor naast je bed. Onze kinderen heb in het wiegje gelegen tot ze helemaal klem lagen. Toen kon ik er niet meer onderuit en moest ze wel in hun eigen kamertje gaan leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Nomi,
    sorry, but i don't speak the Netherland language :)
    I'm looking for old vintage coloured blankets (50s/60s)
    like shown on the pics above, but in it's original size (not cut or worked on it).
    Do you have an idea, where to get those pretty nice blankets?
    Best regards,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen