woensdag 31 augustus 2011

mina in china

ik ben weer terug. Het internet vanuit China bleek toch niet zo goed als de eerste dag het geval leek, dus nu maar even een korte update achteraf. Mijn praatje ging goed, de taalkundigen waren zeer hartelijk en het eten was heerlijk. Veel communicatieproblemen wel, met taxichauffeurs of in restaurants, maar daarom des te leuker om te zine hoever je kunt komen zonder taal! Zo had op een gegeven moment mijn taxichauffeur geen wisselgeld, wist hij me met gebaren duidelijk te maken, en was ik een keer vergeten mijn bonnetje mee te nemen uit een restaurant. Ook dat kon ik met handen en voeten overbrengen, waarna de afruimdame me meenam naar de kassa en aangaf dat ik het bedrag moest opschrijven en dat werd dan opnieuw in de kassa ingevoerd en het resulterende bonnetje kreeg voor de zekerheid nog even twee stempels et voila.
Ik ben naar de verboden stad geweest en naar het plein van de hemelse vrede. Helaas geen tijdom de chinese muur te zien, maar wel weer een heel aantal praatjes op het congres. Wat eigenlijk ook een welkome afwisseling was van mijn dagelijks leven tegenwoordig!
(ps. hipstamatic was echt perfect voor deze sfeerbeelden, vind je ook niet?)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten